رانیکا دنیایی زیبا با طرح های خلاقانه

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 32
  • بازدید کل : 50936

ساخت یک تصویر مینیاتوری سورئال در فتوشاپ


ساخت یک تصویر مینیاتوری سورئال در فتوشاپ

در این آموزش از سری آموزش‌های فتوشاپ  ما به شما چگونگی ساخت تصویر مینیاتوری سورئال را نشان می‌دهیم . در این روند ، چندین تکنیک دست‌کاری عکس برای ایجاد یک فضای واقعی توضیح داده خواهد شد :

 

۱- پایه‌گذاری کردن

مرحله‌ی اول

دو تصویر پس‌زمینه را باز کنید و آن‌ها را در لایه‌های متفاوت قرار بدهید .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی دوم

مطمئن شوید عکسی که در حال فشار دادن دکمه‌ی پیانو است در بالاترین لایه باشد . ما نام لایه‌ی پایینی را BG و لایه‌ی بالاتر را BG-Finger گذاشتیم .

سورئال

 

مرحله‌ی سوم

یک لایه ماسک برای BG Finger بسازید . (کلید ماسک در پایین پنل لایه‌ها قرار دارد .)

مینیاتوری سورئال

کلید B روی کیبرد را برای انتخاب ابزار Brush بزنید و سایز بزرگ و سختی بالای آن را انتخاب کنید . مطمئن شوید که رنگ پیش‌زمینه مشکی و دارای Opacity 100 است . روی تصویر انگشت شروع به کشیدن کنید و در عین حال مطمئن باشید که لایه‌ی ماسک انتخاب شده است .

سورئال

۲- قرار دادن مدل

بعد از پنهان کردن انگشت ، شما باید یک تصویر واضح از پیانو و کلید فرورفته داشته باشید . اکنون زمان قرار دادن مدل می‌شود .

مرحله‌ی اول

عکس مدل را باز کنید و لایه‌ی جدیدی برای آن درست کنید . مطمئن باشید که این لایه در بالاترین لایه قرار دارد . نام آن را Model قرار دهید .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی دوم

کلید wکیبورد را برای انتخاب ابزار Quick selection بزنید و شروع به انتخاب فیگور کنید . راه‌های بسیار متفاوتی برای انتخاب و جداسازی ابژه در فتوشاپ وجود دارد اما در این آموزش Quick selection و Refine Edge را نشان خواهیم داد . در صورتی که با جعبه ابزار فتوشاپ به طور کامل آشنا نیستید مقاله‌ی آشنایی با جعبه ابزار فتوشاپ را مطالعه نمایید .

سورئال

مرحله‌ی سوم

همان‌طور که به انتخاب مدل ادامه می‌دهید ، ممکن است ابزار Quick selection به‌طور ناگهانی قسمت‌های دیگر را انتخاب کند اما این نرمال است و برای ثابت نگه‌داشتن آن باید بِراش را کوچک‌تر کرده و از کلید alt برای کنترلِ به اضافه ها و منهاها در انتخاب استفاده کنید .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی چهارم

زمانی که انتخاب شما کامل شد دکمه‌ی Refine Edge که بالای عکس قرار دارد را بزنید .

نکته : شما باید ابزار Quick selection را برای آشکار بودن این دکمه فعال نگه دارید .

سورئال

مرحله‌ی پنجم

Refine Edge منویی با دسته‌ای از گزینه‌ها باز خواهد کرد . از بالا به ترتیب ، View را به On Layers تغییر دهید . Smart Radius را انتخاب کنید و پیکسل آن را به ۳ یا ۴ تغییر دهید . Smooth در قسمت Edge Detection را حدود ۲۰ بگذارید . Decontaminate Colors را انتخاب کنید و New Layer With Layer Mask را بزنید و سپس OK کنید .

مینیاتوری سورئال

 

مرحله‌ی ششم

زمانی که OK را زدید ، خواهید دید که یک کپی از مدل دارید و آن لایه یک ماسک از آن انتخاب به شما خواهد داد . گاهی وقت‌ها در این روش ممکن است بعضی از قسمت‌ها جا بمانند . برای رفع آن زوم کنید و با استفاده از Hard Brush با ۱۰۰% Opacity و با لایه‌ی ماسک انتخاب شده به ‌راحتی قسمت‌های اضافه را رنگ کنید . ( مانند مرحله‌ی اول )

سورئال

۳- تغییر اندازه و موقعیت مدل

مرحله‌ی اول

لایه‌ی مدل را انتخاب کنید و ctrl+T را بزنید . اکنون کادری دور مدل می‌بینید . زمانی که Shift را نگه داشته‌اید گوشه‌‌ی پایین کادر را نگه دارید و بکشید تا به اندازه‌ی مورد نظرتان برسید . سپس Enter را بزنید .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی دوم

مدل را در نقطه‌ی مناسب ( قسمت پایانی کلید پیانو ) قرار دهید .

سورئال

۴- سایه دادن به مدل

مرحله‌ی اول

برای واقعی به نظر رسیدن مدل ، به ایجاد سایه زیر مدل نیاز داریم . اما نخست باید قسمت کوچکی از پای مدل را که باید پشت کلید پیانو باشد پنهان کنیم . بِراش کوچک با سختی زیاد را انتخاب کنید و بعضی از قسمت‌های ران پا را رنگ کنید .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی دوم

یک لایه‌ی جدید بسازید و نام آن را Shadow بگذارید . با استفاده از براش متوسط سخت مشکی با Opacity 100 یک شکل مشکی در جایی که سایه است ، بکشید . راه‌های زیادی برای ساختن سایه وجود دارد ولی این راه خیلی ساده و آسان است .

سورئال

مرحله‌ی سوم

با رفتن به منوی Filter و انتخاب Blur>Gaussian Blur یا با استفاده از یک براش نرم و پنهان کردن لبه‌ها ، لبه‌ی سایه را نرم می‌کنیم .

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی چهارم

به این لایه یک ماسک اضافه کرده و با استفاده از یک براش نرم شروع به اصلاح کردن سایه کنید . مطمئن شوید که براش مشکی و Opacity بین ۱۰ تا ۳۰ است . به خطوط محیطی کلید کنار مدل و ناحیه‌ی ران پا توجه زیاد داشته باشید . فضایی که به‌طور مستقیم کنار مدل قرار دارد باید کاملاً مشکی و محو و صاف باشد . این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا شبیه عکس شود .

سورئال

۵- افکت‌های رنگ و خروجی نهایی تصویر سورئال

اینجا مرحله ایست که شما می‌توانید بسیار خلاق باشید و عکس نهایی را با سبک خودتان رنگ‌آمیزی کنید .

مرحله‌ی اول

از Adjusment Layer یک Gradient Map بسازید . مطمئن شوید که رنگ پیش‌زمینه سیاه و رنگ پس‌زمینه سفید است .این تصویر سیاه و سفید خواهد شد . Opacity را به ۴۰ تا ۵۰ تغییر دهید و یک تصویر خوب و بی‌نظیر ایجاد کنید .

مینیاتوری سورئال

سورئال

مرحله‌ی دوم

از Adjustment Layer یک Curves بسازید و نقاط منحنی را همخوان کنید . این کار تصویر را واقعاً تاریک می‌کند .

مینیاتوری سورئال

سورئال

مرحله‌ی سوم

ابزار Brush را با اندازه‌ی بزرگ و بسیار نرم ( Opacity 60-40 ) انتخاب کنید و لایه‌ی ماسک که با Curves Adjustment Layer همراه است را بزنید و شروع کنید به رنگ کردن فضاهایی که بسیار تاریک است . در واقع با این کار ما یک حاشیه‌ی تاریک اما دارای دقت و کنترل بیشتر می سازیم .

مینیاتوری سورئال

مینیاتوری سورئال

مرحله‌ی چهارم

آخرین چیزی که انجام می‌دهیم اضافه کردن مقداری درخشندگی است . با زدن Ctrl+Shift+E تمام لایه‌ها یکی می‌کنیم . اطمینان داشته باشید که این لایه در بالاترین لایه باشد و اسم آن را Sharpen بگذارید .

سورئال

مرحله‌ی پنجم

به منوی Filter<Sharpen<Unsharp Mask بروید .

سورئال

مرحله‌ی ششم

Amount را به ۵۰تا۵۶ و Radius را به ۲ پیکسل تغییر دهید . پس از انجام این مرحله تصویر سورئال ما آماده است .

مینیاتوری سورئال

مینیاتوری سورئال

 

نتیجه‌گیری

ما تمام مراحل لازم را برای ایجاد یک تصویر مینیاتوری سورئال زیبا طی کردیم . این آموزش یک تمرین عالی برای آشنایی با تکنیک‌های ماسک کردن و ابزارهای انتخاب است که می‌تواند در پروژه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد . امیدواریم شما از این آموزش لذت برده باشید

منبع: www.tarhan.ir

  انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 358

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

توجه: چنانچه هرگونه مشکلی در دانلود فایلهای خریداری شده و یا هرگونه سوالی داشتید لطفا از طریق ایمیل اعلام شده ارتباط برقرار نمایید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما