در این آموزش از سری آموزشهای فتوشاپ ما به شما چگونگی ساخت تصویر مینیاتوری سورئال را نشان میدهیم . در این روند ، چندین تکنیک دستکاری عکس برای ایجاد یک فضای واقعی توضیح داده خواهد شد :
دو تصویر پسزمینه را باز کنید و آنها را در لایههای متفاوت قرار بدهید .
مطمئن شوید عکسی که در حال فشار دادن دکمهی پیانو است در بالاترین لایه باشد . ما نام لایهی پایینی را BG و لایهی بالاتر را BG-Finger گذاشتیم .
یک لایه ماسک برای BG Finger بسازید . (کلید ماسک در پایین پنل لایهها قرار دارد .)
کلید B روی کیبرد را برای انتخاب ابزار Brush بزنید و سایز بزرگ و سختی بالای آن را انتخاب کنید . مطمئن شوید که رنگ پیشزمینه مشکی و دارای Opacity 100 است . روی تصویر انگشت شروع به کشیدن کنید و در عین حال مطمئن باشید که لایهی ماسک انتخاب شده است .
بعد از پنهان کردن انگشت ، شما باید یک تصویر واضح از پیانو و کلید فرورفته داشته باشید . اکنون زمان قرار دادن مدل میشود .
عکس مدل را باز کنید و لایهی جدیدی برای آن درست کنید . مطمئن باشید که این لایه در بالاترین لایه قرار دارد . نام آن را Model قرار دهید .
کلید wکیبورد را برای انتخاب ابزار Quick selection بزنید و شروع به انتخاب فیگور کنید . راههای بسیار متفاوتی برای انتخاب و جداسازی ابژه در فتوشاپ وجود دارد اما در این آموزش Quick selection و Refine Edge را نشان خواهیم داد . در صورتی که با جعبه ابزار فتوشاپ به طور کامل آشنا نیستید مقالهی آشنایی با جعبه ابزار فتوشاپ را مطالعه نمایید .
همانطور که به انتخاب مدل ادامه میدهید ، ممکن است ابزار Quick selection بهطور ناگهانی قسمتهای دیگر را انتخاب کند اما این نرمال است و برای ثابت نگهداشتن آن باید بِراش را کوچکتر کرده و از کلید alt برای کنترلِ به اضافه ها و منهاها در انتخاب استفاده کنید .
زمانی که انتخاب شما کامل شد دکمهی Refine Edge که بالای عکس قرار دارد را بزنید .
نکته : شما باید ابزار Quick selection را برای آشکار بودن این دکمه فعال نگه دارید .
Refine Edge منویی با دستهای از گزینهها باز خواهد کرد . از بالا به ترتیب ، View را به On Layers تغییر دهید . Smart Radius را انتخاب کنید و پیکسل آن را به ۳ یا ۴ تغییر دهید . Smooth در قسمت Edge Detection را حدود ۲۰ بگذارید . Decontaminate Colors را انتخاب کنید و New Layer With Layer Mask را بزنید و سپس OK کنید .
زمانی که OK را زدید ، خواهید دید که یک کپی از مدل دارید و آن لایه یک ماسک از آن انتخاب به شما خواهد داد . گاهی وقتها در این روش ممکن است بعضی از قسمتها جا بمانند . برای رفع آن زوم کنید و با استفاده از Hard Brush با ۱۰۰% Opacity و با لایهی ماسک انتخاب شده به راحتی قسمتهای اضافه را رنگ کنید . ( مانند مرحلهی اول )
لایهی مدل را انتخاب کنید و ctrl+T را بزنید . اکنون کادری دور مدل میبینید . زمانی که Shift را نگه داشتهاید گوشهی پایین کادر را نگه دارید و بکشید تا به اندازهی مورد نظرتان برسید . سپس Enter را بزنید .
مدل را در نقطهی مناسب ( قسمت پایانی کلید پیانو ) قرار دهید .
برای واقعی به نظر رسیدن مدل ، به ایجاد سایه زیر مدل نیاز داریم . اما نخست باید قسمت کوچکی از پای مدل را که باید پشت کلید پیانو باشد پنهان کنیم . بِراش کوچک با سختی زیاد را انتخاب کنید و بعضی از قسمتهای ران پا را رنگ کنید .
یک لایهی جدید بسازید و نام آن را Shadow بگذارید . با استفاده از براش متوسط سخت مشکی با Opacity 100 یک شکل مشکی در جایی که سایه است ، بکشید . راههای زیادی برای ساختن سایه وجود دارد ولی این راه خیلی ساده و آسان است .
با رفتن به منوی Filter و انتخاب Blur>Gaussian Blur یا با استفاده از یک براش نرم و پنهان کردن لبهها ، لبهی سایه را نرم میکنیم .
به این لایه یک ماسک اضافه کرده و با استفاده از یک براش نرم شروع به اصلاح کردن سایه کنید . مطمئن شوید که براش مشکی و Opacity بین ۱۰ تا ۳۰ است . به خطوط محیطی کلید کنار مدل و ناحیهی ران پا توجه زیاد داشته باشید . فضایی که بهطور مستقیم کنار مدل قرار دارد باید کاملاً مشکی و محو و صاف باشد . این کار را آنقدر ادامه دهید تا شبیه عکس شود .
اینجا مرحله ایست که شما میتوانید بسیار خلاق باشید و عکس نهایی را با سبک خودتان رنگآمیزی کنید .
از Adjusment Layer یک Gradient Map بسازید . مطمئن شوید که رنگ پیشزمینه سیاه و رنگ پسزمینه سفید است .این تصویر سیاه و سفید خواهد شد . Opacity را به ۴۰ تا ۵۰ تغییر دهید و یک تصویر خوب و بینظیر ایجاد کنید .
از Adjustment Layer یک Curves بسازید و نقاط منحنی را همخوان کنید . این کار تصویر را واقعاً تاریک میکند .
ابزار Brush را با اندازهی بزرگ و بسیار نرم ( Opacity 60-40 ) انتخاب کنید و لایهی ماسک که با Curves Adjustment Layer همراه است را بزنید و شروع کنید به رنگ کردن فضاهایی که بسیار تاریک است . در واقع با این کار ما یک حاشیهی تاریک اما دارای دقت و کنترل بیشتر می سازیم .
آخرین چیزی که انجام میدهیم اضافه کردن مقداری درخشندگی است . با زدن Ctrl+Shift+E تمام لایهها یکی میکنیم . اطمینان داشته باشید که این لایه در بالاترین لایه باشد و اسم آن را Sharpen بگذارید .
به منوی Filter<Sharpen<Unsharp Mask بروید .
Amount را به ۵۰تا۵۶ و Radius را به ۲ پیکسل تغییر دهید . پس از انجام این مرحله تصویر سورئال ما آماده است .
ما تمام مراحل لازم را برای ایجاد یک تصویر مینیاتوری سورئال زیبا طی کردیم . این آموزش یک تمرین عالی برای آشنایی با تکنیکهای ماسک کردن و ابزارهای انتخاب است که میتواند در پروژههای آینده مورد استفاده قرار گیرد . امیدواریم شما از این آموزش لذت برده باشید
برچسب های مهم